Kategóriák

Nordic walking élmények ajándékba

nordic-walking6.jpg
nordic-walking6.jpg
nordic-walking1.jpg
nordic-walking3.jpg
nordic-walking4.jpg
Válaszd ki milyen típusú Nordic Walkingot szeretnél választani!
Cikkszám: nordic-walking
3 175 Ft
2 500 Ft + Áfa
Egység: 1 dbBruttó egységár: 3 175 Ft / 1 db

Termékismertető

Miért válasszam a Nordicot? Mert ez egy igazi Egészség ajándék!

  • Ez egy egészségmegőrző, vitalizáló mozgásforma segít az ideális testsúly elérésében és megtartásában.
  • Csökkenti a krónikus megfázások esélyét,közelebb visz a természethez, változatos a terep és az útvonalak egy edzőteremhez képest vidám csapatélmény akár barátokkal, családdal is.
  • Könnyen elérhető és kivitelezhető mozgás, egy pár bot és terepcipő, ami igazán szükséges hozzá amit természetesen mi adunk.

Nordic Walking egészségügyi hatásai:

  • Az izmok 90%-át átmozgatja, erősíti, a botok helyes használatával csökken az ízületi terhelés a csípő, térd és boka területén, pl. a futáshoz képest állóképesség és keringésjavító, vérnyomáscsökkentő,növeli a tüdőkapacitást, a sejtanyagcserét a növekvő oxigénfelvétel agy-működésserkentő, intenzív zsírégető hatású, ízületi mozgékonyság növelő idegerősítő és koncentrációs képesség növelő.

A Nordic Walking eredete
A sífutók a nyári edzéseiken gyakorolták a mai Nordic Walkinghoz hasonló járótechnikát az 1950-es években. 1997-ben született meg a A Nordic Walking elnevezés, ami finnből fordítva botos gyaloglást jelent, ezzel önálló sporttá is vált.
2000-ben megalakult a Nordic Walking Iskolák Szövetsége Németországban, mely nálunk 2006 óta működik – itt szereztem szakmai ismereteimet.
Az évek alatt folyamatosan fejlődő sport technikai összetettsége teljes körűen biztosítja a test edzését kismamáktól a nagymamákig, a kedvtelésből mozogni vágyóktól a sportolókig.
Hatásai maximálisan megfelelnek az egészségügyi elvárásoknak (pl.: ízületkímélés, ideális lépéshossz, egészséges pulzustartomány, sejtanyagcsere, mentális feszültségoldás).

HELYSZÍNEK! (KATT IDE)

Javasolt felszerelés:

  • kényelmes többrétegű öltözet, hosszúnadrág
  • váltópóló igény szerint
  • felöltő ruha kimelegedés után meghűlés kivédésére főleg hidegebb időben
  • barázdált talpú cipő
  • ivóvíz (kisméretű hátizsákban vagy ivóövben)
  • szúnyog és kullancs elleni védelem
  • esőkabát érzés szerint
  • télen csúszásgátló
  • Nordic Walking lehetőleg metszett hegyű – bot, amit egy hónapig ingyenesen biztosítok.

Választható programfajták:

Nordic Walking edzés – 2 órás
A bemelegítést követően 6-7 km (90 perc) gyaloglás a különböző technikák gyakorlásával, gyakran szintemelkedéssel. A gyaloglást kiegészítik izomerősítő, idegerősítő, koncentrációs vagy egyensúly gyakorlatok is az erdőben, az edzés végén levezető nyújtással.
Az edzések állandó helyszínei Szentendre környékén a Pilisben, Annavölgy, Dömörkapu, Skanzen, Lajos forrás, Pilisszentlászló. Nordic Walking gyaloglóedzés hetente 3x.

Nordic Walking Túrák
Nordic Walking félnapos túrákat havonta egyszer szervezek, főként a Pilisben minden hónap elején egy  szombati edzés helyett. 12-15 km-t megyünk, 100-800 m szintemelkedéssel – kipróbálhatod az állóképességed, kimozdulhatsz az edzések komfortzónájából és helyszíneiről!
Mindezt vidám csapathangulatban, piknikkel. Elhozhatod a családot és barátaidat is.
Nordic Walking Túra Tábort is szervezek tavasszal és ősszel, ahol ki se jövünk napokig az erdőből.

Nordic Walking Alaptechnika Tanfolyam – 3 órás
- a Nordic Walking alaptechnikák elsajátítását, hogy élvezhesd a sport minden pozitív hatását
- alapja, hogy a szükséges rávezető és fejlesztő gyakorlatok segítségével sajátíthatod el az alaplépést melyeket részletesen begyakorolunk, ezt követi még 6 Nordic Walking technika, hogy mindenkinek már az első edzésen otthonos legyen a dombokon és lejtőkön való csapatban suhanás
- megtanuljuk a helyes bemelegítést és nyújtást, hogy egyedül is hatékonyan és sérülésmentesen gyalogolhass 
- információkat és tapasztalatokat szerezhetsz erről a sportról, mely alapján eldöntheted, hogy magadénak érzed-e
- többféle méretű botot kipróbálhatsz, mielőtt vásárolsz
- választ kaphatsz aktuális egészségügyi kérdéseidre (testsúly, táplálkozás, ízületkímélés, keringés, vitalitás, stb.)
- tájékozódhatsz az optimális felszerelésekről, az egyszerűséget,  olcsóságot és praktikumot szem előtt tartva
A technikákról emlékeztető jegyzetet adunk.

Nordic Walking egyéni óra
Az egyéni óra lehetővé teszi, hogy személyes szempontjaid és időbeosztásod szerint mozoghass.
- ajánlom az alaptechnikák elsajátítására
- önálló gyaloglás segítésére
- személyi edzésre célirányosan
- rehabilitációhoz akár gyógytornásszal együttműködve

Gyakran Ismételt Kérdések

Használhatok túra közben fejhallgatót?
Először próbáld ki és tudatosítsd miért van erre szükséged, beszéljük meg!
Lehet ez egy egyszeri hangulat is.
A csoportban végzett együtt túrázás miatt két dolgot kérek, ha használod:
- ne kiabálj, énekelj a hallgatott zenére az erdő csendjében a résztvevők nyugalma érdekében.
- maradj látótávolságon belül, mert nem hallod az edzés alt elhangzó instrukciókat, például, ha útirányt váltunk.

Hozhatok- e kutyát a túrákra?
Nem, pedig szeretjük őket.
Zavarhatja a többi résztvevőket, lehet, hogy ez az egyetlen alkalom a héten számukra az erdei nyugalomra.
Az erdei szagok erősen hívják, akár messzire kutyusainkat, teljesen járhatatlan tereprészekre is,
tapasztaltból írom ezt.
S végül számodra is akkor hatékony a túra, ha Magadra is figyelsz, ez nem kirándulás.
A Nordic Walking mellékhatása, hogy kirándulsz is gyönyörű természeti helyeken.

Esőben is megyünk?
Ha szemerkél vagy várhatóan majd elered akkor igen.
Ha országos esőzés van, jég, felhőszakadás, vihar vagy nagyon erős szél akkor nem.
Az előrejelzéseket regionálisan érdemes nézni: itt
Bizonytalan időjárás esetén felírom a Nordic Walking –Gyaloglóedzések facebook oldalra, hogy megtartom-e a foglalkozást, ha nem egyértelmű számodra előtte 1-1,5 órával érdeklődhetsz sms-ben.

Javasolt felszerelés

  • kényelmes többrétegű öltözet, hosszúnadrág
  • váltópóló igény szerint
  • felöltő ruha kimelegedés után meghűlés kivédésére főleg hidegebb időben
  • barázdált talpú cipő
  • ivóvíz (kisméretű hátizsákban vagy ivóövben)
  • nyáron szúnyog és kullancs elleni védelem
  • esőkabát érzés szerint
  • télen csúszásgátló
  • Nordic Walking lehetőleg metszett hegyű – bot, amit az első néhány alkalommal még biztosítok

Milyen Nordic Walking botot válasszak?
Általában mindannyiunk első benyomása erről a sportról, hogy elszánt arccal, botokkal kalimpálva rohangálnak emberek.
A Nordic Walking bot nem azonos a túra-, sí- vagy sífutóbottal.
Én a VDNOWAS sportos stílusnak köteleztem el magam, ezt tanítom neked, mely tartalmaz gyalogló, ugró és futó technikákat is,
összesen 25-öt. Szakmailag korábbi rekreációs sportoktatói ismereteim győztek meg ennek a stílusnak a hitelességéről, hatékonyságáról.
A felsőtest átmozgatását, a botleszúrás technikája és a karmunka adja, melynek technikai segítője a ferdén metszett karmos vídia hegyű bot.

A botválasztás második szempontja a bot anyaga. Létezik alumínium, üvegszál és carbon keverék vagy tiszta carbon bot.
A felhasználás jellege dönti el, hogy melyiket válaszd. 
A harmadik szempont a helyes bothossz kiválasztása. Ezt érdemes velem egyeztetni és több bothossz kipróbálása után eldönteni.
Fontos az ideális botméret megtalálása a test adottságainak ismeretében, ez 1-2 alkalom, erre az időre biztosítok számodra tesztbotot. Túl rövid bot választásánál nem mozgatjuk eléggé át magunkat, a hosszú bot helytelen technikát eredményez.
A boltokban látható testmagasság/bothossz táblázatokra nem érdemes hallgatni, mert átlagszámok. Mindig a könyökpont és talaj távolsága a mérvadó.
Egy jó Nordic Walking bot bírja a tempót, segíti a precíz mozgás kivitelezését és jó ütéscsillapító.
Nagyon fontos, hogy lecsatolható csuklópántú (clip markolat) legyen a bot az edzés közbeni könnyed használat (vízívás, orrfújás, ruhaigazítás) miatt.
Minden Nordic Walking bothoz jár egy bothegyre húzható gumi tappancs. Sokan ezzel gyalogolnak aszfalton. Számomra ez segít a szállításnál, de nem javaslom a gumi tappancs használatát aszfalton a vibrációja miatt, könyökre és ízületekre káros hatása miatt.
Ha mindenképp betonon tudsz vagy szeretnél gyalogolni speciális aszfalthegy beszerzése szükséges.
Ha megtaláltad a számodra ideális bothosszt a fix méretű bot vásárlását javaslom. Teleszkópos botot csak hosszabb túrákra (Camino) javaslok, hogy a hátizsákba elcsomagolható legyen. A teleszkópos bot nehezebb, költségesebb és a sok mozgó alkatrész miatt könnyebben meghibásodhat.

Milyen cipőt válasszak?
A Nordic Walking sport két legfontosabb kelléke a bot és a megfelelő cipő.
A cipőt terepen használod ezért a legfontosabb, hogy barázdált talpú legyen és hajlékonyabb talpú. Az évszaknak megfelelő nedvszívó zoknival legyen számodra nagyon kényelmes,
egy cipő, ami feltöri a lábat az egész mozgást megkeserítheti. Téli verzióban vízálló túracipő vagy túrabakancs. Nyárra könnyedebb túracipő.
Egy 2 órás edzésre nem szükséges felsőkategóriás sportcipő, ezeket hosszabb túrázáshoz tervezték.
A merev talpú minőségi magashegyi bakancsok sziklás terepre valók, 2000 m felett,
természetesen biztonságosak és védik a bokát, a Nordic Walking könnyed suhanását kevésbé segítik.
Futócipőt csak akkor javaslok, ha sok futótechnikát használ valaki, akkor is terepfutó cipőt.
Nem alkalmas terepre a sportcipőnek kinéző városi használatra tervezett cipő.

Zsírégetés Nordic Walkinggal – Mi az a pulzuskontroll?
A percenkénti pulzusszámból számolható az egyéni zsírégető pulzustartomány.
Ennek személyre szabott kiszámolásában segítek.
Igazán hatékony fogyáshoz az edzést lehetőleg legalább 60 percig ebben a célzónában kell tartani,
mely egy pulzusóra segítségével könnyen ellenőrizhető.
A mozgás energiafelhasználási folyamatának sorrendje, hogy előbb a cukor és szénhidrát raktárak ürülnek és 
kb 40 perc után indul el a zsírraktárak bontása, ezért célszerű súlycsökkentéshez ennél több ideig mozogni ebben a tartományban.
Ez a folyamat mindig oxigén jelenlétében zajlik, tehát ha már erőteljesen lihegsz és kapkodod a levegőt, már nem áll rendelkezésre elegendő oxigén ehhez a zsírbontó folyamathoz, kiléptél a célzónából.
Ha először jössz hozzám egy rövid kérdőív kitöltésével átbeszéljük egyéni céljaid és azt, hogy az állóképesség növelés vagy inkább a zsírégetés a célod az edzésekkel. 

Minderre Nordic Walking egyéni óra keretében is van lehetőség.

Gyerekeknek hány éves kortól javasolt a Nordic Walking?
Általában 10-12 éves kortól javaslom a részvételt, az idegrendszer fejlettsége, a végtagok koordinációja miatt. Nagy eltérés van náluk a feladattartás tekintetében. Korábban sportolt gyerek a felnőttek számára is lenyűgöző, intenzív gyaloglásra képes, igazi kihívás ez számára. Kevésbé testtudatos gyermeknél fontos a motiváció, hogy lépésről-lépésre élvezze az új mozgást, ami koncentrálttá, kitartóbbá teszi a tanulásban is. Alapszempont, hogy ne csak a szülő kedvéért jöjjön el, különben csak a sziklák és rókalyukak világa nyűgözi le, pedig egy jó edzésen a mozgás öröme és a természet csodálata karöltve járnak. Felső korhatár nincs.

Kérdésed van? Írj nekünk e-mailt: info@meglepkek.hu!
Minden élményajándékunk 10 hónapig érvényes. Ha az ajándékozottnak más program tetszene, gond nélkül átcserélhető.

Minden, amit az utalványról tudni kell.

 

Kérdésem van a termékről!

Vásárold meg elektronikus utalvány (E-utalvány) formájában a programot, és töltsd le azonnal akár hétvégén is!

megrendelem

VéleményekEddigi értékelések: 0

Add meg a neved!
Írd le hogy mi az ami nem tetszik!
Írd le a véleményed!
Add meg az ellenőrzőkódot!
Ellenőrzés
Még nincsenek vélemények
Facebook
Az oldal tetejére

Nincs kedved kitölteni az egész űrlapot?

Kérj visszahívást és mi megcsináljuk helyetted!