Kategóriák

SZAKÉRTŐI TARTALOM

A közös élmény a csapat kovácsa

Budapest, 2018. március 22. - A közösen megélt élményekből közös történetének válnak. Ezek a sztorik, amik minden céges bulin előkerülnek, még húsz év múlva is. Hatásuk olyan erős, hogy olykor már nem is dolgoznak a cégnél a szereplők, de a történetet még mindig mesélik.

Csapatépítés

Minél több az ilyen közös élmény, annál több közös történet lesz, ami közös kultúra kialakításához vezet, összekovácsolódik a csapat. Ez a jól megválasztott csapatépítő élményprogramok eredménye–  mondta Sashalmi Attila a Meglepkék.hu ügyvezetője.

Ezek az élmények az „együttes utalás anyanyelvét”1teremtik meg a cégen belül. A közösen átélt élmények egy-egy emlékezetes mozzanatát felidézve újra és újra átélhetjük az élményt. Mindennek fontos értékképző és értékfenntartó rendeltetése is van. A közös élményekből születő történetek csoporthoz tartozás támpontjaivá válnak2.

Milyen ajó csapatépítő élmény?
Valamilyen szokatlan eseménynek kell legyen, ami megszakítja a hétköznapi rutint. A szokatlanság, az újszerűség ugyanis fókuszálja a csapat figyelmét és intenzívebbé teszi a kommunikációt2. Arra azért figyelni kell, hogy ne legyen kényelmetlen, kínos a munkavállalónak. Egy irodai dolgozó lehet, hogy a nyugalom miatt választotta azt a hivatását, neki nem biztos, hogy jó ötlet egy katonai túlélő program. Ellenben egy céges főzés jó már működhet – mondta Sashalmi Attila.

Team Building

A program jelentsen kihívást a csapatnak. Ugyanis a legjobb összekovácsoló ereje a közös teljesítményt igénylő programoknak van. A közösen teljesített kihívás növeli a csapat önértékelését és ezzel javítja az egyén önbizalmát, önértékelését is2.Tökéletes lehet erre egy céges főzés, curling verseny vagy vitorlázás.

Sok kis élmény több mint egy nagy élmény
Végül ne egy nagy élményben gondolkodjunk, hanem szervezzünk rendszeres, rövidebb és változatos programokat. A csapatot összetartó kapcsolatok erősítéséhez kisebb nagyobb rendszerességű találkozások kellenek. Időről időre új élmények is kellenek, hogy az új belépőknek is legyenek közös élményeik, melyet már ők is mesélhetnek.

Mindannyian éreztük már azt a kellemetlen érzést, amikor egy új közösségbe kerülve, nem értjük a kódolt félszavakat, melyek valamilyen közösen megélt élményre utalnak. Mindenki nevet, mi pedig zavartan mosolygunk, kívülállónak érezve magunkat. Nos, ez jelzi a csapat képzeletbeli határát, ami addig tart ameddig ezeket a történeteket értik2. Ezért érdemes rendszeres élményprogramokat szervezni, melyek során a újabb és újabb közös élmények születnek és az újak megismerhetik a kollektív emlékezetet.

Csapatélmény elérése a cél
Végül ne feledjük, egy élményprogram egyszerűen legyen élményprogram. Egyetlen célt tűzzünk ki a kollégák felé: szerezzenek csapatélményt. Minden értékelés, mérés vagy éppen irreleváns célok kitűzése kontraproduktív – tanácsolja Sashalmi Attila.

Hivatkozások

1Mérei Ferenc (1989) Társ és csoport. Akadémiai, Budapest

2Pataki Ferenc (2003): Együttes élmény - kollektív emlékezet, http://www.matud.iif.hu/03jan/pataki.html, Letöltés időpontja: 2018.03.20.

A Meglepkék.hu
A Meglepkék.hu Magyarország első élményajándékokkal foglalkozó vállalkozása. Az extrém sportoló Sashalmi Attila alapította 2005-ben. Az alapító szenvedélyére épülő vállalkozás a kezdetektől fogva nemcsak közvetíti az élményajándékokat, hanem minden élményt ki is próbál és folyamatosan tesztel, a főzéstől a repülésen át a szélcsatornáig.

A vállalkozás következetesen kutatja és maga is fejleszt újabb és újabb élményeket. 2009-ben elkészítették Magyarország romantikatérképét, 2016-ban 4700 fő megkérdezésével Magyarország “bakancslistáját”. www.meglepkek.hu

További információ:
Fülöp Zoltán
fulopzoli@hirnevugynokseg.hu

06 30 66 44 029

Facebook
Az oldal tetejére

Nincs kedved kitölteni az egész űrlapot?

Kérj visszahívást és mi megcsináljuk helyetted!